2017. február 25., szombat

9. fejezet



Ellie szemszöge

Mindannyian visszamentünk apáék házához, de csak a család, habár apán kívül senkit sem tekintek annak.

Apa és Tracy az emeleten próbálták megbeszélni a dolgokat, míg Harry és én Robbie és Ruby társaságában voltunk a földszinten.

Harry legózott és különböző játékokkal szórakozott velük, amíg én a kanapén ülve figyeltem őket.

Ruby odasétált hozzám. „Csak fiús dolgokat játszanak, csinálhatok valamit a hajaddal?” Kérdezte.

Harry-re pillantottam, aki rám mosolygott, majd újra Robbie-ra terelte tekintetét. Mindketten a földön feküdtek és lego kocsikkal játszottak; Harry egy nagyra nőtt gyerek.

„Persze!”

Felugrott a kanapéra és rám szólt, hogy forduljak meg, mert így meg tudja csinálni a hajamat.

Megragadta az összes hajamat. „Tetszik a hajad, Ellie.”

„Most a te kezedben van, mit fogsz vele csinálni?”

„Legyen meglepetés!” Kacagott a fülembe.

Gyorsan átfésülte hajamat kezeivel, majd rá is jöttem, hogy be fogja fonni.

„Éhes vagyok.” Mondta Robbie Harry-nek.

„Készítek neked valamit, Ruby te is szeretnél enni?” Kérdezte Harry.

„Igen, kérek.”

Figyeltem, ahogy Harry feláll a földről, majd a nappali ajtaját becsukva átvonult a konyhába, így kizárta a veszekedés hangját.

„Anya és apa mindig veszekednek.” Mondta szomorúan Ruby.

„Tényleg?”

„Igen, de Robbie és én csak a szobánkban játszunk olyankor.”

Nem gondoltam volna róluk, azt hittem, hogy ez az első ilyen veszekedésük.

„Kész a hajad!” Ugrott elém Ruby és megragadta a tükröt. Oldalra húzta a hajamat és elölről is hozzávett egy keveset, mielőtt elém tartotta a tükröt.

„Wow, imádom!” Mondtam szórakozottan.

„Igazán?” Faggatott én pedig bólintottam.

Mindig elfelejtettem a korukat és hogy mennyire fiatalok, 8 évesnek lenni fiatalságot jelent, de tudtam, hogy többet tudnak a többi velük egykorú gyermekhez képest. Mindig megvetettem őket, úgy gondoltam, hogy idegesítőek, de ma rájöttem, hogy még gyerekek, valószínűleg éretlenül fognak viselkedni, de a szívük aranyból van.

„Menj és nézd meg, hogy Harry és Robbie mit csinálnak a konyhában, én pedig elmegyek a fürdőbe.” Mondtam Ruby-nak, aki már ki is rohant a konyhába.  

Igazából nem a fürdőbe szándékozom menni, csak tudni akarom, hogy mi folyik apával és Tracy-vel.

Kinyitottam az ajtót, majd be is csuktam, majd meghallottam, hogy még mindig veszekednek, ahogy a lépcsőn sétáltam felfelé.

„Mindig is vissza akartál menni Elizabeth-hez, tudom jól!” Hallottam Tracy kiabálását.

„Komolyan.” Motyogtam, mielőtt a szobájukba rohantam volna.

Mind a ketten elhallgattak, Tracy az ágyon ült, míg apa a kis asztalnak támaszkodott.

„Ülj le!” Követeltem, és apára pillantottam, aki így is tett és helyet foglalt Tracy mellett.

Velük szemben álltam meg.

„Tracy, apa szeret téged, szóval így nem gondolhatod, hogy képes lenne visszamenni anyához. Apa hallgat rád, és miattad nem találkozott velem, nem látogatott meg, mert te ezt akartad, és ha nem szeretne nem tette volna meg.” Megálltam egy pillanatra, hogy megnézzem, van e valami reakciójuk.

„Van két gyermeketek, akik odalent vannak most, és ők egyáltalán nem buták, nektek sürgősen abba kell hagynotok a vitatkozást, amit mellesleg úgy csináltok, mint egy tinédzser szerelmespár.”

„Nem értik úgy sem, hogy miért veszekedünk.” Nevetett Tracy, azon, mintha buta lennék.

„Fogadni mernék, hogy értik, nem kisbabák többé és ti sem vagytok tinik, értem én, hogy a párok veszekednek, de tudom, hogy ez a gyerekek számára nem jó, kiskoromban én is megtapasztaltam.”

„Ellie..” Mondta apa szomorúan, meg kell értenie, hogy ez nem jó a gyerekeknek.

Egyenesen Tracy-re néztem. „Nem akarom, hogy utálj, mert én a férjed ex- feleségének a lánya vagyok.”

Csak figyelt engem, de én folytattam. „Tudom jól, hogy a szüleim már sosem lesznek együtt, és jó lenne, ha te is megértenéd. Apa nem vett volna el feleségül, ha még mindig anyát szerette volna. Az emberek ki tudnak egymásból szeretni, majd újra szerelembe esni más, különböző emberekkel, ez az élet rendje.” Beszéltem magabiztosan, úgy viselkedtem, mint egy párkapcsolati tanácsadó, de igazából semmit sem tudok.

„Igaza van.” Mondta apa, és megragadta Tracy kezét.

„Kérlek, oldjátok meg a gondjaitokat.” Motyogtam, mielőtt kiléptem volna a szobából.

Vártam egy pillanatot, mielőtt besétáltam a konyhába és megpillanthattam, hogy mit csinál Harry, Robbie és Ruby.

„Hali.” Mosolyogtam, mikor megláttam Ruby-t, Robbie-t és Harry-t az asztalnál ülve szendvicseket enni.

„Kérsz egyet?” Érdeklődött Ruby.

„Nem, köszönöm, csak megyek és felhívom anyukámat.”

A nappaliba mentem, megragadtam a telefonomat, amint előhúztam a dzsekim zsebéből, majd anyát hívtam.

„Ellie!” Kiabálta, amint felvette.

„Mi az?” Kérdeztem zavarodottan.

„Próbáltalak már számtalanszor elérni, mióta rájöttem, hogy elmentél.” Dorgált le.

„Nem kaptam értesítést a hívásaidról, mi a helyzet?” Kérdeztem.

„Kérlek, gyere haza.”

„Miért? Holnap megyek haza.” Mondtam.

„Muszáj elmondanom neked valami fontosat.”

„Mond el telefonon keresztül. Nem érek haza csak holnap késő este és valószínűleg éjszakás leszel.”

„Rendben, nos, szeretném, ha megismernél valakit.”

„Kit?”

„A vőlegényemet.” Mondta.

Teljesen ledöbbentem és zavarodott voltam, nem is randizott senkivel.

„Micsoda?”

„Calum, a vőlegényem.” Meg tudtam mondani a hangjáról, hogy mosolyog, de kezdtem ideges lenni.

„Nem is volt barátod, anya!”

„Van, és volt is, és sajnálom, hogy eddig nem is mondtam el neked, de már vagy egy éve randizunk.”

„Most akkor összefoglalom, már egy éve találkozgatsz valakivel, és most már jegyben jártok, de én még soha nem találkoztam vele, mi a fasz anya!” Egyre hangosabb lettem.

„Ne beszélj így velem!” Kiáltotta.

„Cseszd meg!” Kiabáltam vissza, majd rányomtam a telefont.

A kanapéra dobtam a telefonomat és mély levegőt vettem, mielőtt visszamentem a konyhába.

„Minden rendben van, Ellie?” Érdeklődött Robbie.

„Igen, rendben vagyok, szóval mit fogunk most csinálni?” Erőltettem magamra egy mosolyt.

„Bowlingozni akarok menni!” Ugrott fel- le Ruby, majd Robbie is csatlakozott hozzá.

„Nos, először kérdezzétek meg erről a szüleiteket!” Mondta Harry, majd a kicsik versenyeztek fel az emeletre.

Harry-re pillantottam, aki egy széken terpeszkedett. „Harry.”

„Mi az?”

„Miért csinálod ezt?” Faggattam.

Kinyitotta a száját, hogy válaszoljon, majd becsukta; nem tudta a választ erre.

Felvontam a szemöldökömet és újra szólásra nyitotta a száját, de ekkor Ruby és Robbie szaladtak a konyhába és kijelentették, hogy megyünk bowlingozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése